wtorek, 23 czerwca 2015

Ciasto ucierane z owocami babci Hani

Chciałam się podzielić z Wami przepisem na fantastyczne ciasto z owocami. Jest to absolutny hit w mojej rodzinie, odkąd pamiętam. U babci Hani pieczone zawsze z jabłkami, u mojej mamy niekoniecznie. Lekko słodkie i mięciutkie. W rodzinie znane jako ciasto "Może ktoś przyjdzie" :-) bo naprawdę szybko się je robi.


Przepis rodzinny

Składniki

1 i 3/4 szklanki mąki
15 dkg masła/margaryny
4 duże jaja
3/4 szklanki drobnego cukru
4 łyżki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
dowolne owoce

Masło ucieramy z cukrem na puch. Następnie dodajemy po jednym żółtku, łyżce mleka i 1/4 części mąki wymieszanej z proszkiem, dokładnie łączymy i powtarzamy z pozostałymi produktami. Z białek ubijamy sztywną pianę i delikatnie łączymy z ciastem. Przekładamy do blaszki, układamy na wierzchu owoce i pieczemy w 180 stopniach do suchego patyczka (ok. 40 minut).

Smacznego!

23 komentarze:

  1. Jak wyżej, Bardzo fajny przepis :) do kawy w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko do kawy - dla smakoszy herbat jest równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawy, herbaty... ale najlepsze jest na ploty :) Babcia miała super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Babcia wie, co dobre :) Przepis jest naprawdę rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja babcia też takie robiła, ale ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam i muszę przyznać, że z owocami jest obłędne :) Mama zawsze robiła bez i czegoś mi w tym cieście brakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z owocami i bez jest tak samo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis rewelacyjny ! Do tego przepisu przydałaby się tylko dobra kawa z ekspresu gastronomicznego !

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne przepis :) Wzięłam dzisiaj do pracy w Silikony Marcolla i znajomi byli zachwyceni :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie w luma.com.pl również był szał na to ciasto :) Naprawdę przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie ciasto idealne jest na takie upalne dni jak teraz - lekkie i delikatne. Do tego mrożona kawa i deser jak znalazł ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. To ciasto przypomina mi moje dzieciństwo jest przepyszne! Często pomagałam mamie w jego przygotowaniu mimo, że po każdym wspólnym gotowaniu mama musiała uruchamiać odkurzacz, aby doprowadzić kuchnię do ładu. Mąka była wokół stołu i na trasie do piekarnika. Obecnie również chętnie piekę ciasta ze swoimi dziećmi, ale całe szczęście, mam roombe https://eltkom.pl/Odkurzacz-IRobot-Roomba-980-p19285 perfekcyjnie dba o moje nerwy i podłogę w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie ciasteczko jest super. Pyszne! Do tego tylko dobra kawunia. Ostatnio kupiłam na stronie kawiarki bialetti kawiarkę i będę robić smaczną kawunię. Na pewni skorzystam z przepisu i upiekę takie ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  15. fajnie tu ! Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam kawę a z najlepsza przyjaciółką to już rewelacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie inspirujące blogi, nie ma nudy.

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawe pomysły, wykorzystam je u siebie w domu na pewno

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...