niedziela, 17 lutego 2013

Kruchutkie rogaliki bez masła

Pyszny przepis od Patyski :-) Moje zrobiłam z dżemikiem truskawkowym od mamy. Palce lizać :-0


Składniki:
240 g mąki
30 g cukru pudru
80 g oliwy
80 ml wody
dżem/marmolada do nadziewania
cukier puder do posypania

Ze składników wyrabiamy ciasto i wstawiamy do lodówki na co najmniej godzinę. Następnie rozwałkowujemy i wycinamy kwadraty. W rogu nakładamy nadzienie i zwijamy do przeciwległego roku. Wyginamy całość w rogalik. Można też wycinać trójkąty i zwijać podobnie, ale mi jakoś ten sposób nigdy nie wychodził tak, jakbym chciała. Piekłam w 180 stopniach 25 minut, aż do złotego koloru, ale czas zależy od piekarnika, trzeba obserwować.

Smacznego!

15 komentarzy:

  1. też się do nich przymierzam :) może kiedyś mój zapał weźmie górę , podwinę rękawy i zrobię ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ Ci zgrabniutkie wyszły! Śliczne! A może przyjmiesz zaproszenie dla rogalików do galerii na Smakołykach? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie pyszniutkie :-) Dziękuję za zaproszenie, będzie mi miło :-)

      Usuń
    2. A mogę Cię pokazać na fejsie?

      Usuń
  3. Musze je zjeść! Dziś robię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, są świetne! Smaczne, chrupiące ;) ale zamiast oliwy wolę olej, bo oliwa ma charakterystyczny smak/zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :-) smak oliwy trzeba po prostu lubić :-)

      Usuń
    2. Hej, moje natomiast wyszły bardzo twarde. Ciasto zrobilam scisle wedlug przepisu. I mimo to..... Rogale były twarde jak skala.

      Usuń
  5. Niestety, ciasto się nie chciało kleić, więc dżem podczas pieczenia wypłynął. Poza tym ciasto wyszło zdecydowanie za słodkie, więc następnym razem wezmę mniej cukru.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie teraz robie, zobaczymy czy będą pyszne! :) Zaraz będe wyciągać z piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznam Twoją opinię. Mam nadzieję, że smakowały :-)

      Usuń
  7. zrobilam je na mace zytniej i oleju plus zwykly cukier zobaczymy co wyjdzie :D ciasto sie skleilo wiec polowa sukcesu za mna:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...