czwartek, 11 kwietnia 2013

Ciasteczka owsiano-otrębowe z czekoladą

Nazbierało mi się kilka resztkowych paczek z różnymi płatkami i otrębami. Pomieszałam je ze sobą, dodałam to i owo i wyszły z tego fajne ciasteczka.




Składniki:
1/2 kubka otrąb owsianych
1/2 kubka otrąb pszennych
1/2 kubka płatków żytnich
1 kubek płatków owsianych
1 jajko
1 łyżka oleju rzepakowego
2 duże rozgniecione na miazgę dojrzałe banany
1 łyżka miodu
5 łyżeczek cukru trzcinowego
50 ml wody
ok. 60 g posiekanej dobrej czekolady (min. 40% kakao)

Płatki owsiane i żytnie zalewamy gorącą wodą i odstawiamy aż zmiękną. Dodajemy do nich  pozostałe składniki i dokładnie mieszamy.  Odstawiamy na czas rozgrzewania piekarnika do 180 stopni.  Następnie łyżką nakładamy na papier do pieczenia porcje masy i formujemy z niej ciastka dowolnej wielkości. Pieczemy ok. 20 minut (zależny od piekarnika). Wyszło mi 20 ciasteczek. W środku są miękkie i wilgotne, a okala je chrupiąca skórka. Trzeba je przechowywać w pojemniku, ponieważ z wierzchu za mocno przysychają po 3 dniach. W pojemniku trzymają się świetnie. Nie wiem, jaka jest maksymalna przydatność do spożycia ;-) bo u mnie przetrwały tylko tydzień.

Smacznego!

Przepis bierze udział w akcji

16 komentarzy:

  1. rzeczywiście fajne i przede wszystkim zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w szafce miejsce na następne pełne paczki płatków i otrębów :-)

      Usuń
  2. Ależ fajowe ciacha! Chętnie bym się dosiadła do tej miseczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pati :-) zostawię kilka dla ciebie następnym razem :-)

      Usuń
  3. Można te ciasteczka uznać za dietetyczne... więc sa idealne na wiosenne odchudzanie;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiosenne odchudzanie w pełni :-) ale jakoś tak ciężko choć bez odrobiny słodyczy ;-)

      Usuń
  4. bardzo apetyczne i zdrowe :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej z czekoladą, już je lubię :)
    Zapraszam do siebie :)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekoladzie trudno się oprzeć :-) będę cie odwiedzać na pewno :-)

      Usuń
  6. Widzę, że również miałaś apetyt na zdrowe ciasteczka :D Takie ciasteczka można zjeść bez wyrzutów sumienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to jestem ciasteczkowy potwór ;-)prawie... ;-)

      Usuń
  7. jako fanka cynamonu dodałam tam jeszcze kilka łyżeczek, wyszły przepyszne, aromatyczne :D,
    dałam do tego jeszcze troszkę posiekanych orzechów,
    a jeszcze takie pytanie, po co jest tam olej? to tylko kwestia tego, żeby były bardziej treściwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon to dobry pomysł :-) Spróbuj następnym razem dać 1 banana i 1 duże jabłko starte na drobnych oczkach. Orzechy też super :-)Co do oleju, to dałam go, bo nie miałam masła ;-)tłuszcz dodany do ciasta nadaje mu smak i wpływa na utrzymanie świeżości (tak wyczytałam w jakiejś książce kucharskiej), np. olej m.in. sprawia, że wypieki są bardziej wilgotne, można je dłużej przechowywać. Ale możesz też z niego zrezygnować w tym przepisie, nic się nie stanie ;-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...