środa, 17 kwietnia 2013

Soundtrack Blogerów



Zupełnie umknęła mi ta inicjatywa, a jest to naprawdę świetny pomysł. Cieszę się, że akcja została wydłużona :-) Zachęcam wszystkich do udziału, jeszcze zdążycie :-)

Mam wiele takich utworów, które grają mi w duszy albo w sercu, albo utkwiły w myślach i przechadzają się ze mną ulicami, jeżdżą tramwajem, towarzyszą na co dzień i przypominają o sobie czasami. Bardzo trudno wybrać jeden z nich i powiedzieć tak, to jest ten.

Pamiętam jak kilka lat temu trafiłam przypadkiem na audycję Marcina Kydryńskiego w radiowej trójce. Wciągnął mnie jej klimat, ciepły głos radiowca i jego "Tymczasem" na pożegnanie :-) zafascynowała mnie atmosfera siestowa. Słuchając tego programu, odnosiło się wrażenie, że to spotkanie przyjaciół, którzy w jednej z portugalskich kafejek siedzą sobie na wiklinowych, przeoranych czasem fotelikach, skrywając w pasach cienia twarze przed popołudniowym słońcem, popijają porto i słuchają, słuchają i słuchają muzycznych opowieści... albo nocami w restauracjach oddają swoje serca we władanie fado. Pierwszy raz usłyszałam wtedy Jehro i utwór Continuando, którego słowa były jak odbicie duszy. I właśnie ten wybieram. Posłuchajcie, zatopcie się w tych delikatnych dźwiękach, pomyślcie...



 A na tej stronie znalazłam niedawno przepiękne tłumaczenie.
 nadal trwasz, wzrastasz, żyjesz
pomimo tego, że masz obawy
dalej trwasz, pokonujesz trudności, żyjesz

więc życie da Ci
drogę odpowiednią dla Ciebie
z czasem zobaczysz,
z czasem zobaczysz

Mimo tego, że masz pytania
dalej trwasz, szukasz, żyjesz
mimo tego, że czasem pada cień
dalej trwasz, płyniesz, żyjesz

czasami jako kapitan
płyniesz w stronę samotności
ku swojej wyspie (x2)

Pomimo, że niszczą twoje marzenia
dalej szukasz, pniesz się, żyjesz
dla spokojnych dni
trwasz, odkrywając swoje pragnienia

Życie jest wzburzonym morzem
obejmuje piękne chwile

szczęście jest kapryśne,
spokojne i godne przechodzi
od bogactwa po biedę


3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. bardzo, tak się zamyśliłam, że trudno mi było wrócić do obowiązków ;-)

      Usuń
  2. Piękna piosenka...aż filiżankę kawy wypiję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...