sobota, 20 kwietnia 2013

Zdrowy domowy chleb wieloziarnisty

Taki chlebek na winie ;-) różne resztki ziaren, otrębów i mąki, a chlebek superowy. Nam bardzo smakował.  Najlepszy jest na ciepło z serkiem kremowym.



Przepis własny

Składniki:

1 szklanka mąki orkiszowej
1 szklanka mąki pszennej razowej
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1/2 szklanki otrębów owsianych
1 szklanka mieszanych ziaren (słonecznik, dynia, siemię lniane)
2 szklanki ciepłej wody
4 łyżki oliwy
1 opakowanie drożdży suchych (7g)
1 łyżeczka soli
2 łyżeczki cukru

Mieszamy w misce wszystkie składniki suche, dolewamy wodę dokładnie wszystko łączymy ze sobą. Ciasto wychodzi lepkie. Przekładamy je do keksówek i odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez ok. godzinę. Studzimy na kratce. Z tej porcji wychodzi 2 keksówki.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Mniam, musi być świetny z masłem albo serkiem, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest pyszny taki cieplutki, zniknął ekspresowo ;-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :-) Wrzuciłam do niego co się nawinęło, więc "na winie" ;-)

      Usuń
  3. Mam pytanko.Jakie wymiary powinna mieć keksówka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje keksówki mają mniej więcej 9 cm szerokości i 20 cm długości.

      Usuń
    2. Dzięki

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...