niedziela, 14 kwietnia 2013

Pyszne minibułeczki śniadaniowe

Uwielbiam wszelkie ciasta drożdżowe i z owocami, i maślane, z kruszonką, z ziarnami  itp. Bardzo spodobał mi się przepis na bułeczki z patelni z bloga Osiakowe gotowanie. Musiałam je zrobić, bo chodziły za mną calutki tydzień ;-) Jedyne co zmieniłam, to po prostu je upiekłam od razu, bez smażenia. Wyszły fantastyczne, pulchniutkie bułeczki. A ponieważ wykrawałam je foremkami do ciastek, to w koszu znalazło się kilkadziesiąt kwiatuszków, serduszek, kółeczek itp. Im mniejsza foremka, tym więcej bułeczek ;-)


Składniki:

4 szklanki mąki tortowej
1 jajko
2 łyżki cukru
3,5 łyżki roztopionego masła
1,5 szklanki letniego mleka
1 opakowanie suszonych drożdży (7 g)
łyżeczka soli

Mąkę mieszamy ze solą. Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku razem z cukrem. Masło roztapiamy. Do mąki dolewamy rozczyn i wbijamy jajko i zaczynamy wyrabiać ciasto (ja używam robota, który robi to za mnie :]). W trakcie wyrabiania dolewamy przestudzone masło. Ciasto ma być gładkie. Odstawiamy je w misce przykrytej ściereczką w ciepłe miejsce na godzinę, żeby podwoiło objętość. Następnie rozwałkowujemy (można odrobinę podsypać mąką) na grubość ok. 1,5 cm  i wykrawamy kubkiem/foremką placuszki, które układamy na blaszce do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni i wstawiamy blachę z bułkami. Pieczemy aż się zezłocą. U mnie 15 minut. Wszystko zależy od piekarnika. No a potem ciężko się od nich oderwać... :-] Mniam.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ojej, jakie maleńkie cudeńka! Idealne do sałatek, zwłaszcza caprese, i do masła czosnkowego, mmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypominająm i takie małe bułeczki, które podawane są czasami w pizzerii, ale Twoje są ładniejsze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, dobre skojarzenie :-) już kombinuję, jak to wykorzystam :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...