piątek, 3 kwietnia 2015

Babeczki kukurydziane z nutką cytrusową

Sympatyczne, trochę inne niż typowe, w kolorze słonecznym babeczki na Wielkanoc, idealne do koszyczka i przesmaczne :-)


Przepis inspirowany

Składniki:

180 g miękkiego masła
150 g drobnego cukru
100 g migdałów w płatkach (lub mielonych)
100 g mąki kukurydzianej
1 łyżeczki proszku do pieczenia
4 małe jajka
1/2 szklanki mąki pszennej*
sok z dużej pomarańczy
sok z 1/2 cytryny

Wszystkie składniki miksujemy ze sobą w robocie. Jeśli nie mamy robota, tylko mikser, to dajmy migdały zmielone. Przekładamy do foremek. Pieczemy w 180 stopniach do suchego patyczka/złocistego koloru (ok. 40 minut). Z podanych składników wyszło mi 12 większych babeczek. Można też użyć dużej formy z kominem.
Po ostudzeniu można je polać lukrem cytrynowym (2 łyżeczki soku z cytryny i ok. 1/2 szklanki cukru pudru utarte na gładką masę). Można też posypać cukrem pudrem.

*Dodałam mąkę pszenną, ponieważ miałam za mało migdałów i ciasto wydawało mi się za rzadkie. W oryginalnym przepisie jej nie ma. Dałam też sok z pomarańczy zamiast tylko z cytryn. Zrezygnowałam też z tartej skórki cytrynowej.

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...