czwartek, 21 listopada 2013

Tarta serowo-marchewkowa z galaretką pomarańczową na owsianym spodzie

Przypomniało mi się, że gdzieś na którymś z waszych blogów widziałam sernik marchewkowy, no ale padł internet, więc musiałam sama kombinować i wyszło mi tarta serowo-marchewkowa z galaretką :-) Smaczne i niezbyt słodkie, czyli w sam raz.



Przepis własny

Składniki

Ciasto (przepis stąd)
1 szklanka płatków owsianych
1 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 łyżeczka soli
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju rzepakowego
1/2 szklanki wody

Nadzienie
400 g chudego twarogu
1 łyżka miękkiego masła
3-4 łyżki cukru pudru
2 jajka
1 łyżka skórki pomarańczowej kandyzowanej
7 łyżek musu z marchewki
1 galaretka pomarańczowa
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej


Galaretkę przygotowujemy w 3/4 porcji wody podanej na opakowaniu i studzimy.

Składniki na ciasto łączymy ze sobą dokładnie i wylepiamy nimi formę do tarty. Podpiekamy 15 minut w 180 stopniach.

Margarynę miksujemy z cukrem pudrem, dodajemy twaróg i żółtka i dokładnie łączymy na puszek. Następnie dorzucamy mus marchewkowy (ugotowane marchewki do miękkości, odcedzone i zblendowane na kremik) i mieszamy. Dosypujemy mąkę ziemniaczaną i łączymy z masą. Na koniec dodajemy skórkę z pomarańczy i pianę z białka ubitą na sztywno, którą należy łagodnymi ruchami połączyć z całą masą. Przekładamy ją na podpieczony spód i dopiekamy jeszcze ok. 40 minut. Wyciągamy, studzimy i zalewamy tężejącą galaretką. Wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc.

Można też masę serową wylać na ciasno ułożone biszkopty i tak zapiec.

Smacznego!


Przepis bierze udział w akcji

6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! A że tarty uwielbiam, to skuszę się na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z marchewką jeszcze sernika u mnie nie było... Będę musiała kiedyś spróbować, bo wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zaskoczona smakiem, bo to też był mój pierwszy. Mus z marchewki daje fajną delikatność

      Usuń
  3. Niezwykła, na pewno smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem robię bez żadnego ciasta, sama masa serowo-marchewkowa :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...