czwartek, 27 września 2012

Zupa z dyni z imbirem i kurkami smażonymi na maśle

Nie mam wiele doświadczenia w gotowaniu potraw z dyni. Rok temu udało mi się wprawdzie upiec bardzo smaczną tartę dyniową, ale to była akcja jednorazowa. Kilka razy ostatnio miałam okazję jeść u przyjaciół zupę dyniową. No i tak mnie kusiło i kusiło, że w końcu sama się zabrałam za jej ugotowanie. Przejrzałam wiele przepisów z Waszych blogów. Wyglądały niezwykle apetycznie, zwłaszcza te z grzybami. I dzięki tym inspiracjom i różnym kombinacjom ;-) zupa dyniowa pojawiła się pewnego dnia na naszym stole.




Składniki:
ok. 1 kg miąższu dyni po oczyszczeniu z pestek
2 cm korzenia imbiru
2 rosołki warzywne (rozpuszczone w litrze wody)
1 łyżka śmietany kremówki
sól
pieprz
200 g kurek
1 duża cebula
masło

Dynię kroimy w małe kawałki, zalewamy bulionem warzywnym, doprawiamy wstępnie solą i pieprzem i gotujemy do miękkości (trzeba sprawdzić po 20 minutach). Następnie miksujemy blenderem. Do zupy ścieramy na tarce z małymi oczkami obrany korzeń imbiru, doprawiamy ponownie, jeśli trzeba, dodajemy śmietanę i jeszcze 3 minutki gotujemy. Cebulę pokrojoną w kosteczkę smażymy z kurkami na maśle, doprawiamy solą, pieprzem i dodajemy do zupy. Gotowe. Można podawać z groszkiem ptysiowym.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...