piątek, 19 października 2012

Zupa kukurydziana

Piękna polska złota jesień... :-) aż chce się żyć! Wraz z nią wróciła mi chęć na eksperymentowanie i pierwszy raz gotowałam zupę z kukurydzy. Taka smaczna odmiana od codziennych pomidorówek i ogórkowych ;-) Inspiracja stąd





Składniki (na 4 porcje):

3 szklanki wody
1 duża puszka kukurydzy
średnia marchewka
1 średnia cebula
pesto rosso (kupuję w Lidlu)
mieszanka warzyw chińskich
orzeszki ziemne solone
kostka bulionu warzywnego lub bulion warzywny (wtedy 3 szklanki bulionu zamiast wody)
pieprz, sól, papryka ostra

Wodę zagotowujemy, rozpuszczamy w niej kostkę bulionową, wrzucamy odcedzoną kukurydze, usmażoną cebulkę pokrojoną w drobną kosteczkę i marchewkę startą na grubszych oczkach. Doprawiamy i gotujemy aż kukurydza trochę zmięknie (nokoło pół godziny). Następnie blendujemy wszystko, dodajemy 2 łyżeczki pesto rosso i kosztujemy ;-) można do woli doprawiać do smaku. Mój blender jest dość słaby, więc zupka nie wyszła gładka, zabrakło mi cierpliwości, ale jej to nie zaszkodziło ;-) Warzywa po chińsku w dowolnej ilości podsmażamy na patelni i dekorujemy nimi zupkę (musi być gorąca). Posypujemy orzeszkami ziemnymi.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda fajnie. Bardzo lubię zupy kukurydziane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) To był udany eksperyment. Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...