piątek, 11 października 2013

Włoska pizza z pieczarkami

Wpadła mi ostatnio w oko mąka do wypieku pizzy (Gdańskie młyny). Pomyślałam, czemu by nie spróbować. Pizza miała wyjść włoska, cienka i w ogóle...



Przepis na ciasto z opakowania mąki

Składniki

2 szklanki mąki
2/3 szklanki wody
10 g świeżych drożdży
łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka oliwy z oliwek

Na wierzch:

1 karton pomidorów krojonych, np. z czosnkiem i oliwą (Pudliszki lub Podravka)
pieczarki (16 sztuk)
150 g mozzarelli lub dowolnego sera żółtego do posypania
przyprawa do pizzy


Mąkę mieszamy z sola i oliwą. Do wody rozkruszamy drożdże i dodajemy cukier. Dokładnie mieszamy do rozpuszczenia drożdży. Następnie wlewamy roztwór do mąki i wyrabiamy ciasto. Ma odchodzić od ścianek naczynia. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut (moje stało ponad 20). Wałkujemy na blacie posypanym mąką. Zamiast jednej dużej pizzy zrobiłam 8 małych pizzerinek. Przenosimy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Nakładamy pozostałe składniki: sos pomidorowy, mozzarellę/ser żółty, pieczarki (umyte i pokrojone w plastry; 2 sztuki na jedna pizzerinkę). Posypujemy dowolna przyprawą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni 15 minut.

Smacznego!

Przepis bierze udział w akcji

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...