niedziela, 12 sierpnia 2012

Cukiniowe łódeczki


Cukiniowy zawrót głowy w mojej kuchni trwa i nic nie wskazuje na to, żeby się miał szybko skończyć. Tym razem postanowiłam trochę podrążyć i ponadziewać. Proste, pyszne danie i da się odgrzać na patelni (wypróbowałam).





Składniki
3 duże cukinie
120 g pieczarek
1 duża młoda cebula
200 g filetu z kurczaka
100 g mieszanki ryżu zwykłego z dzikim (miałam firmy Kupiec)
ser typu bałkańskiego lub mozzarella
ulubione przyprawy (u mnie jak zwykle mieszanka do sałatek Prymatu)
sól, pieprz
olej do smażenia

Cukinie wydrążamy i delikatnie solimy. Cebulę, kurczaka i pieczarki kroimy w kostkę, przyprawiamy i smażymy, po kolei dorzucając na patelnię. Ryż gotujemy w osolonej wodzie (dosypałam trochę kurkumy, ponieważ lubię, kiedy ryż jest żółty). Nakładamy farsz do łódek z cukinii, następnie ryż (można też ryż wymieszać z farszem wcześniej) i wsadzamy do nagrzanego piekarnika na ok. 40 minut. Dobrze jest przykryć górę folią, żeby ryż nie wysechł na wiór. Po upieczeniu podajemy z kostkami sera bałkańskiego na wierzchu.






Wersja odgrzewana: układamy cukinie na patelni, podlewamy wodą do 1/2 wysokości, przykrywamy i ustawiamy na małej temperaturze. I będą spokojnie przechodzić ciepłem. Pod koniec układamy na wierzchu mozzarellę i jeszcze na chwilę przykrywamy, żeby się roztopiła.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...