piątek, 23 listopada 2012

Serek kremowy domowym sposobem

Właśnie zjadłam pyszną kremową, delikatną kolację :-) a wszystko za sprawą serka zrobionego z jogurtu naturalnego według przepisu z bloga smaki Alzacji. Naprawdę jest genialny. Mój wyszedł bardziej kremowy niż ten na zdjęciach autora, ale możliwe, że za krótko odciekał. W każdym razie nie robiłam go ostatni raz :-) Następnym razem coś do niego dorzucę ;-)
Gorąco polecam i gratuluję pomysłu!



Składniki
duży jogurt grecki (400 g)
łyżeczka soli

gaza duża
miska głęboka
coś twardego do zawieszania

Jogurt solimy. Gazę rozkładamy tak, aby można było ją potem z jogurtem u góry związać. Gazę wsadziłam do dużej filiżanki, na nią wyłożyłam jogurt i związałam u góry gumką. Całość zawiesiłam na drewnianej łyżce w głębokiej misce, żeby mogła spokojnie odciekać woda. I tak sobie ma wisieć w lodówce 1,5 dnia. Serek jest kremowy. Mojego nie dało się kroić, ale jest świetny do smarowania.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...