sobota, 22 grudnia 2012

Makowe drożdżówki

Na ostatnią chwilę - makowe drożdżówki. Są mięciutkie, słodkie i przepyszne. Wykorzystałam gotową masę makową z bakaliami i miodem. Przepis na ciasto pochodzi z bloga słodkie impresje.


Składniki: 

75 g margaryny lub masła 
250 ml mleka 
25 g świeżych drożdży lub 12 g suchych drożdży (miałam suche i dałam 14 g = 2 torebki)
szczypta soli 
70 g cukru 
50 dag mąki pszennej
900 g gotowej masy makowej z bakaliami


Tłuszcz roztapiamy w rondelku, dolewamy mleko i delikatnie podgrzewamy. Mąkę mieszamy ze suchymi składnikami. Dolewamy do nich ciepłe mleko z masłem. Wyrabiamy gładkie ciasto, które odstawiamy w misce przykrytej ściereczką w ciepłe miejsce (u mnie pod kaloryferem) do wyrośnięcia. Potrzebuje od 1,5 do 2 godzin, aby podwoić objętość. Następnie wyciągamy je z naczynia, lekko wyrabiamy i rozwałkowujemy (mi się udało nawet dość cienko). Cały placek smarujemy masą makową i zwijamy potem w rulon. Kroimy na kawałki ok. 4 cm, lekko wgniatamy na środku, np. za pomocą dużego trzonka noża. Smarujemy jajkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na ok. 15-20 minut. Mają się zezłocić na wierzchu. Studzimy i ozdabiamy, np. lukrem albo cukrem pudrem, albo roztopioną czekoladą.






Smacznego! 

Przepis bierze udział w akcji

1 komentarz:

  1. Radzilabym Ci najpierw przeczytac sklad takiej gotowej masy a pozniej rozwazyc czy jej uzyc czy tez nie
    Ewa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...